TECHNOLÓGIE ŠETRNÉ K ŽIVOTNÉMU PROSTREDIU
VÝSKUM & INOVÁCIE DS AUTOMOBILES
TECHNOLÓGIA E-TENSE
Elektrifikácia podľa DS Automobiles
Technológia inšpirovaná Formulou E
OBJAVTE NAŠU PONUKU E-TENSE
NAŠE BENZÍNOVÉ MOTORY PURETECH
Kompaktnejšie, ľahšie, výkonnejšie
Benzínové motory PureTech vám umožňujú kontrolovať spotrebu a zároveň zvyšovať výkon vášho vozidla DS.
Našim inžinierom sa podarilo dosiahnuť výrazné zníženie spotreby paliva znížením veľkosti a hmotnosti našich motorov a integráciou inovatívnych materiálov s nízkym trením.
Motory šetrnejšie k životnému prostrediu
NAŠE DIESELOVÉ MOTORY BLUEHDI
Kombinácia efektivity a radosti z jazdy
Technológia BlueHDi označuje našu ponuku dieselových motorov.
Naše 4-valcové dieselové motory BlueHDi sú dostupné v dvoch rôznych výkonových triedach: 130 S&S a 180 S&S.
Najnovšia generácia systému na odstraňovanie znečistenia
Oxidačný katalyzátor premieňa nespálené uhľovodíky (HC) a oxid uhoľnatý (CO) na vodu (H2O) a oxid uhličitý (CO₂).
PROTOKOL WLTP
Reálnejšia spotreba
WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) je protokol schvaľovania vozidiel v rámci Európskej únie, ktorý špecifikuje nový testovací cyklus a nový postup merania spotreby paliva, emisií CO2 a regulovaných znečisťujúcich látok z ľahkých vozidiel Ľahké vozidlá = osobné vozidlá a ľahké úžitkové vozidlá < = 3,5 tony za štandardizovaných (laboratórnych) podmienok.
Protokol WLTP nahrádza predchádzajúci schvaľovací postup (NEDC), ktorý vstúpil do platnosti v roku 1992. Od septembra 2017 sú všetky nové modely uvedené na trh schválené podľa WLTP. Od septembra 2018 musia byť všetky predávané vozidlá schválené WLTP. Tento nový laboratórny testovací protokol bude doplnený o meranie emisií znečisťujúcich látok v reálnom používaní: Real Driving Emission (RDE).
Nový protokol WLTP umožní spotrebiteľom získať presnejší prehľad o spotrebe paliva a emisiách CO2 ich vozidla.
Pokiaľ ide o emisie NOx, vozidlá DS Automobiles vybavené motormi Euro 6.2 spĺňajú už s predstihom 3 rokov koeficient zhody 1,5 (meranie RDE – Real Driving Emission), ktorý je požadovaný predpismi Euro 6d z roku 2020.
Vďaka rozumným technologickým rozhodnutiam nasadeným v predstihu (SCR v nafte a GPF v benzíne) sú všetky naše vozidlá už schválené WLTP (povinné pre všetky súkromné vozidlá od septembra 2018).
V centre našich obáv je zákazník. To je dôvod, prečo sa snažíme zostať popredu pred novými protokolmi, aby sme zostali na technologickej špičke.
Ako dôkaz našej transparentnosti sme na našej stránke zverejnili spotrebu našich modelov od roku 2016 a ich emisie NOx od marca 2018 v reálnych podmienkach používania - podľa protokolu vyvinutého s mimovládnymi organizáciami (T&E a FNE) a certifikovaného treťou stranou, nezávislou organizáciou (Bureau Veritas).
Nový postup WLTP má za cieľ najmä zabezpečiť lepšie znázornenie reálnych podmienok používania vozidiel a ich aktuálnych technológií pri schvaľovaní. Definuje prísnejšie testovacie podmienky a dynamickejší jazdný profil ako predchádzajúci cyklus NEDC vyvinutý v 90. rokoch 20. storočia.Jeho vytvorenie bolo vykonané s použitím skutočných jazdných údajov, zatiaľ čo NEDC bol založený na teoretických jazdných profiloch.
WLTP tiež poskytuje presnejšie hodnoty, pretože zohľadňuje špecifikácie každého vozidla vrátane celej jeho voliteľnej výbavy, ktorej vplyv na spotrebu paliva a emisie CO2 môže byť významný. Hodnoty WLTP sú v niektorých prípadoch vyššie ako hodnoty NEDC pre rovnaké auto. To neznamená, že spotreba paliva je horšia, je to jednoducho nové meranie založené na prísnejšej a dlhšej referenčnej hodnote, ktorá lepšie odráža súčasné využitie vozidiel.
Zmeny štandardizovaných testovacích postupov
- Predĺženie prejdenej vzdialenosti počas cyklov
- Testy vykonávané pri vyšších rýchlostiach
- Citlivejšie a realistickejšie jazdné správanie
- Predĺženie trvania cyklu
NEDC | WLTP | |
---|---|---|
Testovací cyklus |
Jedinečný
|
Dynamický, ktorý viac zodpovedá skutočným jazdným podmienkam |
Dĺžka cyklu
|
20 minút | 30 minút |
Vzdialenosť | 11 km | 23,25 km |
Jazdné fázy | 2 fázy, 66 % jazdy v meste a 34 % jazdy na vidieku | 4 dynamickejšie fázy, 52 % jazdy v meste a 48 % jazdy na vidieku |
Priemerná rýchlosť
|
34 km/h | 46,5 km/h |
Maximálna rýchlosť | 120 km/h | 131 km/h |
Vplyv individuálnych opcií | NEDC nezohľadňuje vplyv na emisie CO2 a energetickú výkonnosť | Zohľadňujú sa ďalšie funkcie (ktoré sa môžu líšiť v závislosti od modelu). |
Zmeny rýchlostí | Fixné zmeny rýchlostí | Trasové body vypočítané pre každé vozidlo |
Teplota počas testu |
Medzi 20 a 30 °C
|
Testy vykonané pri 23 °C, CO2 korigované pri 14 °C |
REÁLNE EMISIE
Real Driving Emissions - RDE
Od septembra 2018 musia všetci výrobcovia okrem schvaľovacieho protokolu WLTP merať emisie v reálnych jazdných situáciách (RDE) pre všetky vozidlá predané v rámci EÚ a vo Švajčiarsku, Turecku, Nórsku, Lichtenštajnsku, Izraeli a Írsku.
Počas týchto testov RDE sa merajú emisie znečisťujúcich látok, ako sú oxidy dusíka (NOx) a jemné častice, na otvorených cestách, aby sa získali realistickejšie informácie.
WLTP je skratka pre celosvetový harmonizovaný testovací postup.
Ide o nový testovací postup, ktorý poskytuje realistickejšiu analýzu spotreby paliva vozidla a emisií CO2. Od septembra 2018 musia mať všetky registrované vozidlá certifikát WLTP. Protokol WLTP postupne nahradí starý postup NEDC (New European Driving Cycle).
Spotreba vozidla a emisie vždy závisia od štýlu jazdy každého človeka, a preto bolo pre normu WLTP zostavené veľké množstvo údajov zozbieraných po celom svete. Tieto údaje sa použili na definovanie štyroch reprezentatívnych fáz so štyrmi priemernými rýchlosťami: nízka, stredná, vysoká a veľmi vysoká.
Počas každej z týchto fáz sa merajú rôzne situácie (brzdenie, zrýchlenie, zastavenie) rôznymi spôsobmi, aby odrážali každodenné jazdné situácie. Kombinácia týchto fáz umožňuje dosiahnuť to, čo sa nazýva „jazdný cyklus“.
Spotreba paliva sa zobrazuje pre štyri rôzne jazdné situácie s celkovou kombinovanou hodnotou pre benzínové, naftové, hybridné a plug-in hybridné vozidlá.
Nadobudnutie platnosti protokolu WLTP znamená, že spotreba paliva a emisie CO2 uvedené v popise vozidla presnejšie odrážajú hodnoty v reálnych jazdných situáciách.
Protokol WLTP s prihliadnutím na jednotlivé možnosti (napríklad zimné pneumatiky alebo presklená strecha) vám umožňuje získať reálnejšie hodnoty na základe presnej konfigurácie vášho vozidla.
Reálnejšie hodnoty prirodzene znamenajú, že vozidlá vybavené spaľovacím motorom budú vykazovať vyššie hodnoty spotreby a emisií, zatiaľ čo elektromobily (vrátane plug-in hybridov) budú vykazovať znížený dojazd.
RDE je skratka pre „Real Driving Emissions“. Ide o nový postup, ktorý umožňuje merať emisie znečisťujúcich látok, ako sú oxidy dusíka (NOx) a jemné častice.
Ako už názov napovedá, RDE sa merajú na otvorenej ceste za reálnych jazdných podmienok, nie v laboratóriu. Tieto merania sa získavajú pomocou inteligentného zariadenia nazývaného PEMS (Portable Emissions Measurement System) pripojeného k zadnej časti vozidla počas testu.
Euro 6 je v súčasnosti platná norma, ktorá stanovuje limity pre znečisťujúce emisie. Definuje maximálne hodnoty emisií jemných častíc a oxidov dusíka nižšie ako predchádzajúca norma Euro 5.
Od septembra 2018 vstupuje norma Euro 6 do druhej etapy: Euro 6.2. Požaduje ešte nižšie limity ako predchádzajúca etapa, pokiaľ ide o emisie jemných častíc pre vozidlá vybavené benzínovými motormi.